Adding Files or Plugins to Slurm

Adding a File to Slurm

This is the procedure to follow in order to add a new C file to the Slurm code base.
これは、新しいCファイルをSlurmコードベースに追加するために従う手順です。
We recommend using a git branch for this purpose.
この目的にはgitブランチを使用することをお勧めします。

  1. Add your new file to the git repository.
    新しいファイルをgitリポジトリに追加します。
  2. Modify the "Makefile.am" file in the file's parent directory.
    ファイルの親ディレクトリにある「Makefile.am」ファイルを変更します。
  3. Execute "autoreconf" in Slurm's top level directory.
    Slurmの最上位ディレクトリで「autoreconf」を実行します。
    If you have older versions of the autoconf, automake, libtool or aclocal then you may need to manually modify the Makefile.in file in the file's parent directory.
    古いバージョンのautoconf、automake、libtool、またはaclocalを使用している場合は、ファイルの親ディレクトリにあるMakefile.inファイルを手動で変更する必要がある場合があります。
    If you have different versions of the files than were originally used by the Slurm team, this may rebuild all of the Makefile.in files in Slurm.
    Slurmチームが最初に使用したものとは異なるバージョンのファイルがある場合、これによりSlurm内のすべてのMakefile.inファイルが再構築される可能性があります。

Adding a Plugin to Slurm

This is the procedure to follow in order to add a new plugin to the Slurm code base.
これは、Slurmコードベースに新しいプラグインを追加するために従う手順です。
We recommend using a git branch for this purpose.
この目的にはgitブランチを使用することをお勧めします。
In this example, we show which files would need to be modified in order to add a plugin named "topology/4d_torus".
この例では、「topology / 4d_torus」という名前のプラグインを追加するためにどのファイルを変更する必要があるかを示しています。

  1. Create a new directory for this plugin (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus").
    このプラグインの新しいディレクトリを作成します(例:「src / plugins / topology / 4d_torus」)。
  2. Add this new directory to its parent directory's "Makefile.am" file (e.g. "src/plugins/topology/Makefile.am").
    この新しいディレクトリをその親ディレクトリの「Makefile.am」ファイルに追加します(例:「src / plugins / topology / Makefile.am」)。
  3. Put your new file(s) in the appropriate directory (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus/topology_4d_torus.c").
    新しいファイルを適切なディレクトリ(「src / plugins / topology / 4d_torus / topology_4d_torus.c」など)に配置します。
  4. Create a "Makefile.am" file in the new directory identifying the new file(s) (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus/Makefile.am").
    新しいファイルを識別する「Makefile.am」ファイルを新しいディレクトリに作成します(例:「src / plugins / topology / 4d_torus / Makefile.am」)。
    Use an existing "Makefile.am" file as a model.
    モデルとして既存の「Makefile.am」ファイルを使用します。
  5. Identify the new Makefile to be built at Slurm configure time in the file "configure.ac".
    ファイル「configure.ac」で、Slurm構成時にビルドされる新しいMakefileを特定します。
    Please maintain the alphabetic ordering of entries.
    エントリのアルファベット順を維持してください。
  6. Execute "autoreconf" in Slurm's top level directory.
    Slurmの最上位ディレクトリで「autoreconf」を実行します。
    If you have older versions of the autoconf, automake, libtool or aclocal then you may need to manually create or modify the Makefile.in files.
    古いバージョンのautoconf、automake、libtool、またはaclocalを使用している場合は、Makefile.inファイルを手動で作成または変更する必要がある場合があります。
    If you have different versions of the files than were originally used by the Slurm team, this may rebuild all of the Makefile.in files in Slurm.
    Slurmチームが最初に使用したものとは異なるバージョンのファイルがある場合、これによりSlurm内のすべてのMakefile.inファイルが再構築される可能性があります。
  7. Modify the "slurm.spec" file to include the new plugin file in an appropriate RPM.
    「slurm.spec」ファイルを変更して、新しいプラグインファイルを適切なRPMに含めます。
  8. Add the new files, including "Makefile.am" and "Makefile.in", to the git repository.
    「Makefile.am」や「Makefile.in」などの新しいファイルをgitリポジトリに追加します。

Last modified 27 February 2019